Hoe maximaliseer je efficiënt je online aanwezigheid via OTA’s?

Online Travel Agencies (OTA’s) zijn de dag van vandaag niet meer weg te denken in de reisindustrie en een onmisbare schakel in jouw online distributiestrategie. Wel kende het OTA-landschap de laatste jaren een sterke evolutie en zorgde de corona-pandemie voor een opmars van het toerisme in eigen land en bijvolg ook een stijgend succes van lokale platformen zoals Logeren in Vlaanderen en Voordeeluitjes.nl.

Stardekk
Stardekk
20/4/2021

Is het als hotelier of B&B uitbater belangrijk om ook aanwezig te zijn op diverse online boekingskanalen? Heel zeker! Reizigers bekijken en vergelijken via Booking.com of Expedia diverse hotels, om dan vervolgens op jouw eigen hotelwebsite de reservatie te doen. Hoe meer je dus online aanwezig bent, hoe meer jouw accommodatie gezien wordt en hoe meer boekingen jij kunt genereren.

Hoe maximaliseer je efficiënt je online aanwezigheid via OTA’s?
“Het is belangrijk om met je accommodatie op het juiste kanaal te adverteren om zo een maximale bezettingsgraad te bereiken.“

Manage jouw online zichtbaarheid optimaal

In een vorig artikel hadden we het reeds over de parameters om net die OTA(‘s) te kiezen die het beste aanleunen bij jouw type accommodatie en jouw type klanten. Heb je vastgelegd via welke OTA’s je jouw accommodatie zal aanbieden, dan is het de kunst om al deze verschillende online kanalen optimaal te beheren.

Onze Stardekk Channel Manager (Cubilis) is hierbij de ideale tool en biedt tal van voordelen:

  • Je hanteert een optimale prijsstrategie met flexibel instelbare tariefplannen.
  • Real time synchronisatie van prijzen en beschikbaarheden op alle platformen waardoor overboekingen verleden tijd zijn.
  • Kwalitatieve integraties mogelijk mogelijk met meer dan 200 OTA's.
  • Je betaalt volgens de grootte van jouw accommodatie.

Besteed ook aandacht aan directe reserveringen

Maar los van jouw aanwezigheid op online boekingsplatformen, is het ook noodzakelijk om voldoende aandacht te besteden aan jouw eigen hotelwebsite en booking engine.

OTA’s zijn populair, klopt! En vele reizigers boeken inderdaad via deze platformen. Maar wist je dat maar liefst 50% na het ontdekken van een geschikt hotel op een OTA toch nog de persoonlijke hotelwebsite opzoekt. Hoe meer reserveringen je kan binnenhalen via de eigen website, hoe minder commissie je moet betalen.

Om het boekingsproces via jouw eigen website te optimaliseren, vind je bij Stardekk een commissievrije online reserveringsmodule.  Gebruik deze boekingsmodule Cubilis in combinatie met de bijhorende prijsvergelijkingstool Ratebox en overtuig zo nog meer websitebezoekers om de reservering te voltooien.

De online reserveringsmodule Cubilis laten we naadloos aansluiten op de look&feel van je website, waardoor klanten een vertrouwd gevoel krijgen. Ook het online betalingsproces verloopt snel en veilig dankzij de integratie met diverse payment providers.

Hoe maximaliseer je efficiënt je online aanwezigheid via OTA’s?

Een goede mix is noodzakelijk

Met Cubilis beheer je dus moeiteloos rechtstreekse boekingen via je eigen website, alsook reserveringen via online boekingsplatformen. En die combinatie loont! Onderzoek onder onze Stardekk-klanten toont aan dat 20% van de reservaties nog steeds rechtstreekse boekingen zijn, via de eigen booking engine. De rest komt binnen via diverse OTA’s. Op hoe meer OTA’s je adverteert met jouw hotel of B&B, hoe positiever de invloed op de bezettingsgraad zal zijn.

Probeer het gratis uit!

Ontdek nu hoe Cubilis ook online de visibiliteit van jouw accommodatie kan maximaliseren. Vraag een gratis demo aan!

Also read

Hoe je Booking Engine optimaliseren voor de feestdagen?

Kerstvakantie op locatie of toch liever thuis? 3 boekingtrends voor België en Nederland!

Zet je schrap voor 2022: Eindejaarspromotie